Mencari sesuatu?

Sunday 7 September 2014

Aku nampak MAGIS

Magis
Sekadar bait minda selepas membacanya
Kagum dalam seram sejuk membacanya

Moga yang baik diambil iktibar

Awal tahun 2013, ketika tu ada jualan buku, sekadar melihat jika ada buku-buku yang berkenan di hati bagi mengisi masa-masa kosong nanti. Dan buku novel MAGIS karya Ramlee Awang Murshid menarik perhatian. Bila seorang lelaki kaki novel, mendapati cerita-cerita karya seorang lelaki. apatah lagi tajuknya pula sangat berbeza. Maka ku sambar!


Buku ini pada mulanya, kusangkakan berkisar mengenai pertarungan mengenai kuasa magis atau sesuatu seperti cerita magis "Now You See Me". Namun ia lebih dari itu. Menceritakan kisah akhir zaman. Berkisar mengenai 'kuasa' batil Dajjal dan konspirasi jahat akhir zaman. Sehelai demi sehelai mewujudkan suspen dan tanda tanya. dan pengakhirannya agak membuka mata.

Bagi saya, pertama kali membaca novel yang berbentuk rekaan namun serius berkait dengan kebenaran. dan penulisannya bukan sekadar mereka-reka. helaian belakang novel ini, penulis membuat kajian dan rujukan hampir 35 atau lebih rujukan. Ini bagi saya, Novel yang bukan rekaan kosong. Sinis dalam tegur. Mengajak kembali dalam Agama yang benar dan sedar akan realiti.

Bagi mereka yang suka kan Novel fiksyen. Namun masih berpijak di bumi nyata. Buku ini adalah bertepatan dan amat baik.Daebak!! :)

-Baru habis baca sebenarnya, walaupun dah lama beli huhu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Kepada Rakan