Mencari sesuatu?

Monday 25 April 2011

Kongsi:Sai Baba dah Mati-Manusia tetap Manusia

"Hari kiamat tidak akan muncul hingga 30 dajjal (pendusta) muncul, mereka semua berdusta tentang Allah dan Rasulnya" (hadis riwayat abu Hurairah)
"Dajjal adalah seorang lelaki gemuk, berkulit merah dan berambut kerinting" (hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

سم الله الرحمن الرحم
Dengan Nama Allah
Yang menghakimi hari kebangkitan.
Matikanlah kami dalam Ketaqwaan kepadamu
dan jaganlah golongkan kami
dalam orang yg terkena fitnah ADDAJJAL 

Matinya 'tuhan' pendusta.
Kalau dulu kita penah digemparkan dengan satu konspirasi yang menyatakan bahawa dajjal dah muncul di kurransan, satu wilayah di India. Kebolehan dia merawat orang yang sakit, dan mengeluarkan tepung untuk makanan. telah menjadikan dia 'tuhan' kepada masayarakat setempat malahan ada yang dari luar kawasan juga turun terpengaruh.
Apa budak mat saleh ni pikir??
Dia ni Bukan ka perdana Menteri India?

orang yang mengikuti ajaran dan pimpinan dia ini bukan calang2 orang, malah kebanyakkannya dalah yang berprofil tinggi. Tapi tak hairan la kan, sbb kat malaysia, si ayah pin yang xdak apa2 kelebihan tu pon ramai yang ikut, siap menipu lagi kata diutus dari kerajaan langit. inikan dia yg mempunya 'kelebihan tu.

dan sekarang dia dah mati. dan kematiannya disenangi, dan ada juga yang meratapi? kenapa?

Dia Sai Baba:dah mati
langsung x comel...
dia yang saya maksudkan sebelum ni adalah Sai Baba. kenal? muka dia macam yang dalam gambar ni la. nak baca pasai dia dan kenapa dia dikaitkan dengan dajjal?[KLIK SINI]. kesahihhan kaitan ini wallahulam, Hanya Allah yang mengetahui yang nyata dan yang GHAIB. Tapi apa-apapun. bersyukur kita terhindar dari FITNAH si Sai Baba ni. Dalam ramai-ramai manusia, Allah perlihara kita daripadanya. SYUKUR!!

tetapi beringat!! Dajjal itu memang ADA!!

Pada satu ketika, Rasulullah s.a.w telah bangun di kalangan orang ramai, dan telah menyebut tentang kebesaran Allah s.w.t dengan selayaknya, dan menyebutkan tentang perihal Dajjal Al- Masih dengan sabdanya: 
" Daku memberi amaran kepada kamu tentangnya yakni Dajjal dan tiada satu nabi pun yang tidak memberi amaran kepada umatnya tentang Dajjal. Nabi Nuh telah memberi amaran kepada kaumnya tentangnya, tetapi daku memberitahu kamu satu kenyataan yang tiada seorang Nabi pun yang tidak mengingatkan kaumnya. Kamu haruslah ketahui bahawa ia adalah bermata satu dan Allah tidak bermata satu." Asal hadis ini telah diriwayatkan oleh Al-Bukhari, di atas autoriti Salim.
( Hadis Sahih yang diriwayatkan oleh Al-Bukhari, Jilid 3, Musnad Ahmad 57, 1353-1355 dan Muslim, 2930-2931).

Tapi bila?
wallahualam. Itu semua kerja Allah, kerja kita adalah beribadat dan bersedia menghadapi sebarang kemungkinan berlaku. Dan satu peringatan kepada saya dan sahabat-sahabat sekalian

Dari Anas bin Malik, katanya Rasulullah s.a.w bersabda: 
“Menjelang turunnya Dajjal ada tahun-tahun tipu daya, iaitu tahun orang-orang pendusta dipercayai orang dan orang jujur tidak dipercayai. Orang yang tidak amanah dipercayai dan orang amanah tidak dipercayai.”
Dari Jabir bin Abdullah, katanya Rasulullah s.a.w bersabda: 
“Dajjal muncul pada waktu orang tidak berpegang kepada agama dan jahil tentang agama. Pada zaman Dajjal ada empat puluh hari, yang mana satu hari terasa bagaikan setahun, ada satu hari yang terasa bagaikan sebulan, ada satu hari yang terasa satu minggu, kemudian hari-hari berikutnya seperti hari biasa.” 
Menurut riwayat Muslim, Rasulullah s.a.w bersabda:
 “Akan keluarlah Dajjal kepada umatku dan dia akan hidup di tengah-tengah mereka selama empat puluh. Saya sendiri pun tidak pasti apakah empat puluh hari, empat puluh bulan atau empat puluh tahun. Kemudian Allah mengutus Isa bin Maryam yang rupanya seolah-olah Urwah bin Mas’ud dan kemudian membunuh Dajjal itu.” 
Apa Patut aku lakukan? 
Errm...soalan cipumas yang amat baik!!TERBAIK!! seperti biasa, bagi mengelakkan daripada deserang musuh, kita mestilah mempunyai persiapan yang cukup dari segi senjata dan strategi. Begitu jugak menghindari Seranggan Dajjal, perlukan persiapan yang cukup.


Last day!!
Ayat dan doa berlindung dengan Allah dari fitnah Dajjal

1- Sepuluh ayat permulaan Surah Al-Kahfi dan sepuluh ayat terakhir.

‘Jika seseorang membaca sepuluh ayat terakhir dari surat Al-Kahfi, ia akan terlindungi dari fitnah Dajjal’ (HR. Muslim no. 809)
“Barang siapa yang membaca sepuluh ayat pertama dari surah al-Kahfi maka akan dijaga dari dajjal.” Dan di dalam riwayat yang lain disebutkan, “Barang siapa yang membaca sepuluh ayat terakhir dari surat al-Kahfi maka akan dijaga dari dajjal.” (HR. Muslim)
2 - Baca doa elak fitnah dajjal, berdasarkan kepada hadith yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a . Doa nya berbunyi begini,


اللهم اني اعوذبك من عذاب القبر ومن عذاب النار ومن فتنة المحيا والممات ومن فتنة المسيح الدجال

‘Allaahumma innii a’uudzubika min ‘adzaabil qabri wamin ‘adzaabinnaari wamin fitnatil mahyaa wal mamaati wamin fitnatil masiihid dajjaali’ , yang maksudnya ‘Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari siksa kubur, siksa neraka, dari fitnah hidup dan mati, dan dari fitnah al-Masih Dajjal‘.”


tetapi bukan ini sahaja cara untuk hindarkan Fitnah dajjah, ini sebahagian daripada usaha kita untuk menghindarinya. ada banyak lagi, sahabat-sahabat boleh search dekat pakcik Google. search kaedah menghidari fitnah dajjal atau apa2 sahaja. insyaAllah. Ada...


Penutup:Allah sebaik-baik pelindung


‘Hasbunallah wa ni’mal wakil’ 

Untuk apa-apa pun, kembalilah kepada Allah, Dialah yang menciptakan setiap pergerakkan yang wujud dalam dunia ini, sehingga satu pergerakkan yang tidak pernak kita fikir sekalipun. Berdoalah kepada Allah agar dipermudahkan urusan hidup kita. InsyaAllah
"Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung. Maka mereka kembali dengan nikmat dan karunia (yang besar dari) Allah, mereka tidak mendapat bencana apa-apa, mereka mengikuti keridhaan Allah. Dan, Allah mempunyai karunia yang besar)" < QS. Ali-Imran: 173-174 >
"Dan, hanya kepada Allahlah hendaknya kamu bertawakkal jika kamu benar-benar beriman" < QS. Al-Maidah: 23 >
"Dan cukuplah Rabb-mu menjadi pemberi petunjuk dan penolong"< QS. AlFurqan:31> 
Wallahualam...


rujukan: 
  1. http://fina354.blogspot.com/2010/04/hadis-mengenai-dajjal.html
  2. http://dajjal.wordpress.com/2007/08/15/penafian-pendapat-bahawa-sai-baba-adalah-jelmaan-dajjal/
  3. http://hawadrift.blogspot.com/2008/12/doa-hindar-fitnah-dajjal.html
Abg Man Kata: "Bila mendengar cerita mengenai Dajjal dan hari kiamat, meremang bulu roma. kita takut dan insaf.tetapi lepas pada tu, kita lupa. kita dah tak takut. sebab itu kita perlu sentiasa memperingati mengenai hari kiamat. dan dalam Alquran juga banyak memperingati mengenainya...Wallahualam"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Kepada Rakan