Mencari sesuatu?

Friday 4 November 2011

miuzix: NOWWHY 2 ( Jangan salah memilih)


OAG - Now Why 2 Lirik (Nawaitu)

Verse 1
Tiada terlintas langsung
Nowwhy 2 ku untuk menduakan diriMu
Suka ragaku membuka jazadmu

Verse 2
Tiada terlintas langsung
Nowwhy 2ku untuk mempersoalkan caramu
Suka ragaku buka jazadMu

Tiada yang lain melainkanNya 3x

Tiada yang maha selain diriNya
Yang maha mengasihi
yang maha menyayangi

Tiada yang maha selain diriNya
yang maha mengerti
yang maha mengampuni

repeat verse 1 & 2

Tiada yang lain melainkannya 3x

Tiada yang maha selain diriNya
yang maha mengasihi
yang maha menyayangi

Tiada yang maha selain diriNya
yang maha mengerti
yang maha mengampuni

Langsung tiada tercantas
nowwhy 2 ku untuk mempersoalkan caraMu
suka ragaku membuka jazadMu

Tiada yang lain melainkanNya 3x



Amalan dan Niat
Amalan dan niat, dua kaliah yang manusia sering gunakan bagi memanipulasi keadaan. eerr... macam mana tu??

"aku buat ni, niat aku ikhlas"    atau "Ni Apasal baik semacam ja ni..mesti ada niat lain ni..."

hehe, dah macam dialog drama pula, tapi hakikatnya inilah manusia. Di dalam minta mereka sudah terhafal hadis "Setiap Perbuatan berdasarkan niat" namun tahukah kita yang niat tidak menghalalkan cara??

Niat tak Menghalalkan cara? Apa tu?

Emm, senang saya bagi contoh la eekk..tahu tak cerita Robin Hood..ala yang dia mencuri sebab nak tolong orang miskin tu.. ok sekarang kita pecahkan kod perbuatan dia Niat dia=Baik, perbuatan dia=Jahat. so Totally perbuatan dia ni salah.

ok contoh lain pulak...Emm... Kita Tak Solat sebab kita nak tolong orang buat kerja amal. Ha.. kalo cam ni pulak macam mana?? Tolong Orang, itu tuntutan, kalau kata orang tu terdesak akan bantuan, tanggungjawab kita untuk menolong dengan kemampuan kita. tetapi Solat itu juga wajib. Malah kewajipan Solat itu lebih tinggi berbanding tanggungjawab kita membantu orang.

secara keseluruhannya, segala yang baik itu bila ada sesuatu yang haram/tidak baik bersamanya, ia dikira haram/tidak baik, kerana adakah kalian mahu minum air susu yang ada najis di dalamnya? begitu juga la Allah, adakah Allah mahu terima sesuatu amalan yang ada Allah larang?

Apa riaksi anda?
Jika sahabat-sahabat terdengar ada atu karnival atau satu kempen, dan kempen itu bertujuan mengembalikan hak sama rata dan kebebasan kepada semua masyarakat di Malaysia, apa reaksi anda? anda menyokongnya?? eemm, betul...

tapi Kalau karnival atau satu kempen, dan kempen itu bertujuan mengembalikan hak sama rata semua masyarakat di Malaysia dan memebrikan kebebasan kepada golongan Gay, lesbian, homoseksual, biseksual dan semua istilah2 yang ada seks ni. apa reaksi anda.?? masih menyokong kerana tidak mahu golongan-golongan ini tertindas?? fikir semula.


saya baru tahu ada satu kempen ini di Malaysia, Seksualiti Merdeka. daripada nama kempen pun sudah menujukkan seperti mereka ini cuba meng 'halal' kan perhubungan seks bebas dan seks songsang. Malu saya jika ada umat islam yang menyokong.

Sahabat NR Benci Seksualiti Merdeka!!
"Sesungguhnya yang halal itu jelas, dan yang haram itu jelas, dan diantara keduanya ada perkara-perkara syubhat,Kebanyakan manusia tidak mengetahuinya. Barangsiapa yang menjaga diri dari perkara syubhat tersebut, maka dia telah menjaga agamanya dan kehormatannya, dan barangsiapa yang jatuh dalam perkara syubhat, maka dia jatuh kepada hal yang haram." (Riwayat Bukhari & Muslim, dari Nu'man bin Basyir)
hadis ini menyatakan Allah sudah menyatakan sesuatu yang haram itu, tiada apa yang dapat menghalalkan, dan sesuatu yang halal itu, jangan memandai-mandai nak haramkan. dan apabila ada sesuatu perkara yang kita ragui statusnya, maka jauhinya takut-takut ia membawa kepada HARAM.

jadi apa kaitan dengan karnival ini? apakah tujuan karnival ni ya kawan-kawan? memeperjuangkan seksualiti (kenapa tak perjuangkan benda lain eekk?? harga barang ka, isu hudud ka). adakah seks bebas, seks sonsang dan apa sahaja berkaitan dengan seks tidak mengikut syariah ini HALAL untuk diperjuangkan? Macam mana kalau kita juga menyokong? Niat kita baik ni nak tolong..?? boleh tak?? kalau sahabat yang saya kasihi ni menyatakan boleh, silalah berjumpak pakar rundingan islam, cuba pulihkan semula pemikiran kalian. Wallahualam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Kepada Rakan