Mencari sesuatu?

Thursday 25 November 2010

Aeman: Permata Dakwah

Aeman: Permata dakwah contoh
 بسم الله الرحمن الرحم
Dengan Nama Allah
YangMenciptakan 7 Petala Langit
dan 7Petala Bumi
Kutadah memohon doa,
Agar permata itu bersinar,
menerangi jiwa kami lagi.  

 
Aeman: Permata Dakwah
Bila sebut sahaja pasai kumpulan nasyid Aeman, mesti sahabat2 terlintas dlm fikiran lagu2 popular kumpulan tu seperti, Anak Soleh, Buatmu Ibu, dan Di Pondok Kecil. Dan kebanyakkan lagu2 nyayian sahabat Aeman ini mmg terkesan dan memberi input yg baik untuk kita dan kanak2.  
 
Ikhlas sy cakap yg sy mmg meminati kump ini dari kecil lagi, sy mengenali Aeman semasa album kedua :Alif Ba ta. lagu2 dlm album Aeman kebanyakkan mengajar adik2 kecil agar mengenal Allah, Mengajar adab kepada Ibu Bapa, adab2 kehidupan seharian. mengenai akidah islamiah dan lain2 lagi.   
 
Lagu2 dari Aeman bukan sahaja diminati oleh golongan kecil tetapi golongan2 dewasa juga. Lagu2 ini sudah menjadi kebiasaan kepada motivator2 untuk program yg dijalankan mereka. Sy juga pernak menggunakan Lagu2 Aeman seperti lagu AyahBuatmu Ibu, dan Anak Soleh dalam program kelolaan sy. Ini menunjukkan Dakwah yg dibawa kump Aeman aman berkesan terhadap semua lapisan masyarakat.  
 
Info Aeman
berikut sedikit info mengenai Kump. Aeman semasa dibawah Hijjaz Record  
 
Ahli Kumpulan :
  1. Mohd Zamri bin Safrizal (vokalis utama)
  2. Anas Aqeel bin Abdul Latif
  3. Abdul Kareem Hafiz bin Isa
  4. Muhammad Hazmirul bin Hasrul
Bekas Ahli :
  1. Mohd.Tamlikha bin Abu Bakar 
  2. Mohd.Afdhaluddin bin Suhaimi
  3. Ihsan Hizami bin Shamsuddin
  4. Ahmad Nazaruddin bin Azman
  5. Mohd.Daud bin Bahari
  6. Muhd Safwan bin Jahri 
Album2 Aeman (2000~2007)
Iman Itu Dihati - 2000
Alif . ba . ta-2002
Cahaya Hati-2005
Permata Ayah Bonda-2007
Tribute to Aeman
InsyaAllah, sy dan sahabat2 Fan Aeman yg lain akan mengadakan Tribute to Aeman. Tribute ini dibuat agar ahli2 dapat bersatu kembali. Melalui tribute ini juga kita menunjukkan rasa berterima kasih kita kepada kumpulan ini kerana banya berjasa dalam mengajar kita melalui lagu2 dendangan mereka.

InsyaAllah Blog NurRahman turun terlibat dalam tribute ini.Kepada sahabat2 yg membaca post ini. anda juga dipelawa untuk membuat satu tribute untuk Aeman (xkesah la video rakan suara anda menyayi lagu2 Aeman ka, Buat poster Aeman ka..Buat kulit Album Aeman ka..asalkan semuanya berkaitan Aeman).

Tujuan kami mengadakan Tribute ini bukan lah nak mengagung2kan Aeman, tetapi kami mahu PERMATA DAKWAH ini kembali menyinari hati2 yg pernah mereka terangi dengan lagu2 merdu.
Untuk penyertaan anda semua bolehlah menghantarkan ke email saya
acabsmka@gmail.com ataupon di Facebook fanpage Aeman
jgn lupa like fan page Aeman sebagai tanda sokongan

p/s:  Alfatihah untuk salah seorang ahli Aeman, Allahyarham Adik Muhammad Hazmirul B Hasrul yang telah menghembuskan nafasnya yang terakhir pada malam 23.Disember.2009 akibat sesak nafas. Saya berdoa semoga allahyarham ditempatkan dikalangan orang yang soleh dan bertaqwa. AlFatihah...

 

7 comments:

  1. yg pling menyentuh prasaan adlh lgu buat mu ibu,,,,

    ReplyDelete
  2. @B
    betol2, sekali dengar berderu2 ayaq mata..

    ReplyDelete
  3. Salam. Teringat lagu aeman. Untukmu ibu. . Pernah guna lagu tu as a background presentation english kat kuliah universiti dulu,public speaking, masa tu lg beberapa hari nk mothers day,so saya pilih tajuk " ibu" menceritakan pasal pahit maung ibu saya yg mengharungi hidup sebagai ibu tunggal. . Pakat nangis semua budak2 kuliah. . Paling menyentuh hati,lecturer pun menangis sakan. . Alhamdulillah,saya dpt presentation terbaik dan kreatif. . Berkat pengorbanan ibu tercinta. . Love u mak!!!

    ReplyDelete
  4. lagu kmpln aeman yg paling best adalah permata dan anak soleh...

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum saya mencari kenalan lama saya abdul hakeem iaitu abg kepada abdul kareem. Boleh bantu saya.

    ReplyDelete
  6. bagaimana kumpulan aeman sekarang? zamri ape cer sekarang?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kongsi Kepada Rakan